TOP www.trafic.ro

joi, 25 ianuarie 2018

Canada - Zbor peste ocean - 6

- 6 -

    Îmi scrie Eugen Evu și îmi semnalează apariția unei noi reviste literare a românilor din exil, ”Rotonda Valahă”. Scriu un mail scurt de prezentare și îmi răspunde cu promptitudine scriitorul George Filip, inivitând-mă să trimit un grupaj de poeme mai nou, ceea ce nu ezit să fac. Mă simt onorat! Iată manifestul noii reviste:
   ”DE CE ROTONDA VALAHĂ?
Pentru că noi, cei care o propunem lumii literare, culturii româneşti, cititorilor noştri, atâţia câţi mai există în aceste vremuri aculturale, suntem din Sudul istoriei româneşti, din Valahia cea botezată în apele Mediteranei şi ale PontuluiEuxin, adusă peste întreaga Peninsulă Balcanică în cârnavele păstorilor aromâni, până în ţinuturile nord-dunărene, până sub soarele Gorjului şi al Vâlcii, apoi trimisă ca o comoară tainică pe drumurile Moldovei întregi, de la Bug, peste Nistru şi Prut, până la Siret, pe drumurile Transilvaniei sfinte, spre Tisa, spre Silezia şi Moravia, peste tot unde a fost cândva călătoare limba românească.
Aceasta va fi, dacă va fi, când va fi ROTONDA VALAHĂ!
Director IOAN BARBU
   DE MENŢIONAT :
  Redactor responsabil la rubrica POESIS este şi poetul GEORGE FILIP. Drept pentru care îi invită pe toţi creatorii de poezie din România, Canada şi întreaga planetă să trimită versurile lor (şi nu numai) la adresa de email – poetgfilip@yahoo.ca.
Nu uitaţi că revista ROTONDA VALAHĂ este a tuturor creatorilor de frumos din lume!”
  Trebuie să fiu mai selectiv cu diferitele colaborări. Promit că voi fi mai selectiv cu prieteniile literare.     Îmi tot promit asta și încerc să selectez. Mai degrabă prefer ipostaza de ”lup singuratic”. Lumea asta a literat-urii a devenit un fel dea devenit un fel de tărâm de vânătoare, pe care se înfruntă diverse haite. Iar criteriul de selecție nu e nicidecum valoarea, ci înregimentarea în tonul general al haitei tale.  Unii conducători de haită devin ”dictatori” și nu acceptă abaterea de la linie. Prefer să urmez căile marginale și mă îndepărtez instinctiv de ”curentele” zilei. Sunt sincer dezamăgit de atitudinea anumitor ziariști ori condeieri locali față de noi, ăștia mai ”altfel”. Un fel de paria la diferitele saloane de carte la care participă mai multe edituri și scriitori, decât invitați. Așa prefer să colaborez cu editori din alte orașe. Acest jurnal de călătorie, m-am hotărât să-l public, la editura Singur, din Târgoviște, admirabil manageriată de Ștefan Doru Dăncuș și doamna Gabriella Țiplea. Am mai colaborat excelent cu inițiatorul grupului cultural Cervantes și al editurii Inspirescu,
Domnul George Terziu. Aici și-a publicat câteva cărți, un alt spirit liber, din Hunedoara – Ionuț Copil. Poeții autentici, graficienii cu talent aflați în ”exil”, un altfel de exil. Ovidiu Băjan, la Nice, în Franța, ori Flavia Achim în Anglia. În orașul muncitoresc și celălalt – reședința de județ – mai mult po-heți și po-hetese, la fel și la nivel national. O babilonie de texte, în spațiul virtual, la fel. Mă abțin să rostesc nume, știu că îmi voi atrage antipatii. Oricum, nu sunt prea iubit, dincolo de declarațiile de complezență. Am puțini prieteni în lumea literară, probabil mulți mă privesc cu circumspecție. Mi-e de ajuns confirmarea unor oameni de valoare precum Eugen Evu ori Dan Șalapa și fidelitatea cititorilor mei puțini, dar sinceri. Cam atât deocamdată. Am zis! Hawk!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu