TOP www.trafic.ro

vineri, 16 februarie 2018

Londra - Amurg pe Tamisa - 8 -

    -8-
   
    O nouă destinație, cobor din autobuzul londonez în apropierea Westminster Abbey, urmează clădirea
Parlamentului, lîngă Tamisa, iar dincolo de pod, pe celălalt mal, Roata Mileniului. Misteriosul mozaic care prezice "Sfârșitul timpului", din Catedrala Westminster. Mozaicul a fost creat la porunca regelui Henry al III-lea, in 1268. Lucratorii au venit de la Roma, condusi de mesterul Odoricus, aflat in slujba familiei Cosmati, care i-a imprumutat si numele. Mozaicul Cosmati are 7,58 metri patrati si este format din triunghiuri, cercuri, patrate, dreptunghiuri, hexagoane. Rondoul central este facut din tesere de onix, in rest folosindu-se porfir, serpentina verde si marmura galbena. Surpriza o constituie teserele de sticla colorata opaca, rosie, turcoaz, albastru cobalt, alba, nefolosite in alte stiluri de mozaicare. Teserele de sticla sunt asezate pe un pat de marmura neagra de Purbeck. Iata cateva transcrieri ale inscriptiilor din Mozaicul Cosmati, cu traducerea lor ad litteram: "+XPI: MILLENO: BIS: CENTENO: DUODENO: CUM: SEXAGENO: SUBDUCTIS: QUATUOR: ANNO:" "O mie doua sute doisprezece, plus 60 (egal 1272, data mortii lui Henry al III-lea) minus 4 (egal 56, anii lui de domnie)" TERTIUS: HENRICUS: REX: URBS: ODORICUS: ET: ABBAS: "Regele Henry al III-lea, orasele, Odoricus si Abatele" "HOS: COMPEGERE: PORPHYREOS: LAPIDES:" "Au pus laolalta pietrele de porfir" SI: LECTOR: POSITA: PRUDENTER: CUNCTA:
REVOLVAT: HIC: FINEM: PRIMI: MOBILIS: INVENIET: SEPES: TRIMA: CANES: ET: EQUOS: HOMINESQUE: SUBADDAS: CERVOS: ET: CORVOS: AQUILAS: IMMANIA: CETE: MUNDUM: QUODQUE: SEQUENS: PREEUNTIS: TRIPLICAT: ANNOS: "Daca cititorul reflecteaza cu atentie la ceea ce se reveleaza aici, el va descoperi sfarsitul "primum mobile"; gardul viu traieste trei ani, adauga in rand caini, si cai si barbati, cerbi si corbi, vulturi, monstri uriasi de mare, lumea; fiecare, din cei care urmeaza, tripleaza anii celor dinainte." "SPERICUS: ARCHETIPUM: GLOBUS: HIC: MONSTRAT: MACROCOSMUM": "Aici este o sfera perfect rotunda, care releva modelul etern al Universului." Misterele legate de acest mozaic, în centrul căruia a fi programată să aibă loc ultima încoronare a unui rege britanic îi preocupă pe astrologi, ocultiști etc.
    Greetings from London,
Cum te simți, ești mai bine? Mi-a zis tata că nu ți-ai revenit după răceala si a trimis medicamente din Romania? Eu am venit într-un mall aproape de hotelul unde lucrează D. și am intrat pe internet un pic. Am vizitat zilele astea Natural Science Museum cu colecții de animale aduse de Charles   Darwin și alții din expediții și cu o expoziție cu fosile de dinozauri și o colecție de pietre prețioase: smaralde, safire etc, apoi British Museum cu artefacte din toate culturile antice, mumii egiptene, statui cu zei din Roma, Grecia, India , Japonia etc și National Portrait Gallery cu tab             louri cu toți regii din istoria Marii Britanii. La toate marile muzee intrarea este free. Am fost la Buchkingam Palace, Big Ben, Parliament House și Wheel of the Milenium. Am învățat să merg cu red double deccker busses, mi-am făcut abonament pe o săptămână și pot să merg în orice parte a Londrei. Sunt niște carduri - oyster și ți-le citește automat când intri în autobuz, trebuie numai să le pui pe un cerc. Am mâncat la hotel la D., Mandar, șeful e indian, dar e de treaba. Aici e o babilonie vezi toate națiile - africani, indieni, arabi, chinezi, polonezi, români - mai puțin englezi lol. Am fost și la biliard cu managera de la hotel - o portugheză Patricia - care are 3 copii și s-a imprietenit cu D. Am fost și la ea acasă - au făcut clătite cu nutella și ne-am uitat la un film de pe DVD. Am mai fost în Picaddily Circus - acolo sunt toate magazinele de firmă și își fac cumpărăturile turiștii. Joi am interviul pentru blue card și vineri dimineața iau avionul înapoi la Cluj. Duminică am fost la cinema 3D cu Patricia și D. Cam atăt!
    Te pup, sys! 

      Părăsesc Londra noaptea și cu asta convenția socială în a cărei schemă nu mă încadrasem. Singur, fără regrete, încep încă o dată procesul de recuperare a ID-ului originar, estompat de personalitatea ei prea abisală. Rămân câțiva pixeli de culoare pe ecranul amintirilor, peste care se așterne ca o pânză de giulgiu alb, uitarea.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu