TOP www.trafic.ro

sâmbătă, 17 februarie 2018

Tunisia - Intre Mediterana si Sahara - 1

- 1 -

Imnuri magrebiene

(Șevalet Terapeutic, Provincia Corvina)

Kairouan

Porumbeii îşi frâng dureros zborul,
Azurul vertical suspendat peste Moschee
Este spaţiu tabu,
Unde numai glasul muezinului vibrează
Printre raze dogoritor prevestind
Deşertul ceînvăluie Magrebul în nisip
Kairouan - Mecca- Axis Mundi,
Farâme de meteor negru
Şi sutre din Coran,
Mister răscolitor - Islam.

Matmata

Arabescuri de nisip
Dansează printre paşii dromaderilor,
E linişte în deşert...
O tulbură doar urletul vântului
Agresat de scorpioni,
Mirajele năvălesc vulcanic
Şi se întipăresc pe retina avidă,
Orgasme optice - oaze-palmieri
Zămislite în cuptorul cerebral....
Şi tuaregi pe cai negri,
Năluci ale pustiului din veacul de ieri...

Tamerza

Tărâm de piatră arsă
Şi cer albastru sprijinit pe umerii zeului,
În zare Algeria, Sahara şi undeva o oaza,
Canion sălbatic şi spiritul pustiului.

Tunis

Îmi pare rău Tunis că nu te-am salutat,
N-am fost în suuq-uri să târguiesc
Mirodenii, curmale, aur, narghilele
În schimbul unui pumn de dinari,
N-am văzut ruinele Cartaginei,
Dar am întâlnit berberi în alte medine
Spre sud - imazighen -
Oameni liberi - cu ochi albaştri
Şi pielea de măslină...
N-am văzut nici frescele din muzeul Bardo,
Dar am descoperit printre măslinii de la El Jem
Amfiteatrul gordian cu umbre christice,
torturate mereu şi mereu de latini, de arabi,
De lei si leoparzi...
Şi pe acea terasă de la malul mării
Am întâlnit şi acea şopârlă geko,
Întrezărită cândva într-un poem
Ca o reflexie a viitorului
Întipărit în genă
Şi creat de gând.

Nabeul

Înscris în genă şi creat de gând
Am revăzut şi pescăruşul Livingstone,
Utopie din utopie,
Vers din poemul marin.
Sunt la bordul Corabiei,
Mă îndepărtez de malul cu cupole
Şi case cubice şi albe,
Undeva spre sud e insula Djerba,
Poemele mele se transformă în proză,
Şi proza în vers, visul în realitate,
Şi realitatea în reverie,
Delfinii s-au ascuns în valuri
Şi marea ne leagănă,
Plutim suspendaţi de catarge şi vise,
Precum un prunc pluteşte
În oceanul amniotic primordial.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu